Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid: Hybridný superšport v balení rodinného liftbacku!

Značka zo Stuttgart-Zuffenhausenu odhalila špičkovú verziu svojej vlajkovej lode, modelu Panamera. Táto nová verzia oplýva nielen luxusom sebe vlastným, ale aj ohromnými dynamickými parametrami. 


Vrchol luxusu od Porsche, nová Panamera Turbo S E-Hybrid, totiž disponuje priam superšportovými génmi. Ako základ pohonného ústrojenstva slúži zážihový, dvojicou turbodúchadiel prepĺňaný, vidlicový osemvalec, so zdvihovým objemom valcov 4.0 litra. Táto pohonná jednotka disponuje výkonom 404 kW (550 k) a maximálnym krútiacim momentom 650 Nm.

Druhou časťou pohonného ústrojenstva je elektromotor, ktorý disponuje výkonom 100 kW (136 k) a krútiaci moment má hodnotu 200 Nm. Pohonná jednotka čerpá energiu z vodou chladených lítium-iónových akumulátorov, ktoré disponujú energetickou kapacitou 14,1 kWh, pričom ich dobíjanie trvá štandardne 6 hodín, pri silnejšom, 32-ampérovom dobíjaní, sa tento čas skráti na 2,4 hodiny. Tieto akumulátory sú schopné poháňať Panameru až na vzdialenosť 50 kilometrov bez spaľovacieho motora.

To, čo tejto vyšperkovanej verzii novej Panamery dáva už spomínané ohromujúce dynamické parametre, je súhrnný výkon celej pohonnej sústavy, ktorý má hodnotu až neuveriteľných 500 kW (680 k), a celkový krútiaci moment až 850 Nm, ktorý sa dosahuje už prakticky tesne nad voľnobehom, od 1 400 ot./min.

Z pokoja na stovku vyštartuje táto hybridná raketa už za 3,4 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 310 km/h, čo sa pokojne môže porovnávať s vozidlami z triedy superšportov. Nové Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid disponuje už v základnej výbave karbón-keramickými brzdovými kotúčmi, ktoré sa postarajú o bezpečné zastavenie aj z vysokých rýchlostí, keďže sú mimoriadne odolné voči zahrievaniu a oteru.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid sa bude štandardne dodávať v dvoch karosárskych verziách. Tá prvá je bežná, ktorá je karosársky zhodná s ostatnými verziami modelu Panamera, pričom bude rozlíšiteľná podľa typických znakov ako sú nápisy zo zeleným odtieňom, veľké, až 21-palcové disky kolies, ktoré sú výhradne určené len pre túto verziu, a sú dodávané vo viacerých dizajnoch. Ďalším typickým znakom je predný a zadný nárazník, ktorý síce vychádza zo štandardnej verzie Turbo, ale má upravený dizajn.

Druhou karosárskou verziou bude verzia Executive. Pod týmto na prvé počutie nič nehovoriacim názvom sa ukrýva verzia s predĺženým rázvorom osí kolies, ktorý je bonusom pre cestujúcich na zadných sedadlách a samozrejme navyše celkovú dĺžku vozidla, a mierne zhoršuje už aj tak špičkovú dynamiku tohto auta. Akcelerácia na stovku sa zhorší oproti štandardu o jednu desatinku sekundy, pričom narastá celková hmotnosť automobilu. Do predaja sa top verzia modelu Panamera dostane začiatkom leta tohto roku so štartovacou cenou 186 000 €, za verziu Executive s predĺženým rázvorom si Porsche zaúčtuje rovných 200 000 €.

Foto: Porsche AG