Jaguar F-Pace poriadne zamiešal vody vo svete SUV.  Čoraz častejšie môžeme toto naozaj krásne SUV stretávať aj na našich cestách. Nečudujeme sa preto,
že Jaguar stavil na aktuálny trend dopytu po tomto type áut a to aj v nižších triedach a predstavuje novinku – E-Pace.

Jaguar je považovaný za veľmi tradičnú anglickú značku, ktorá sa vo svojej histórii zameriavala skôr na výrobu exkluzívnych a luxusných automobilov pre náročných užívateľov. Zmenilo sa to až príchodom nového milénia typmi S-Type a X-Type,
či v súčasnosti tiež veľmi obľúbenými modelmi XF a XE. Úplnou revolúciou bol ale
typ F-Pace, ktorým Jaguar po prvýkrát vstúpil do stále obľúbenejších vôd SUV. A je nutné dodať, že veľmi úspešne. F-Pace má výborné jazdné vlastnosti na spevnených cestách
a nebojí sa ísť aj mimo nich, dokonca ani na snehu.

Pojme 577 litrov batožiny, utiahne príves s hmotnosťou 1,8 tony a vie byť aj praktický pre surferov či u nás skôr lyžiarov.
Pojme 577 litrov batožiny, utiahne príves s hmotnosťou 1,8 tony a vie byť aj praktický pre surferov či u nás skôr lyžiarov.
SUV s lookom coupé F-Type. To je nový Jaguar E-Pace
SUV s lookom coupé F-Type. To je nový Jaguar E-Pace

E-Pace má byť jeho nasledovníkom, ktorý osloví najmä nižšou cenou a veľkosťou ďalšie spektrum klientov a bude tak trošku konkurovať vo vlastných vodách Range Roveru Evoque, napriek tomu, že je postavený na platforme Land Roveru Discovery Sport.
A to ešte uvidíme, čo prinesie ďalšie plánované SUV I-Pace.

Zozadu sa E-Pace podobá svojmu väčšiemu súrodencovi F Pace, dve koncovky výfuku pôsobia dynamicky
Zozadu sa E-Pace podobá svojmu väčšiemu súrodencovi F Pace, dve koncovky výfuku pôsobia dynamicky

E-Pace je kompaktnejší ako F Pace – na dĺžku má 4395 mm, široký je 1,984 mm – bez spätných zrkadiel a vysoký 1649 mm. Napriek tomu má zboku profil podobný svojmu väčšiemu súrodencovi a zachováva si tak príslušnosť k rodine SUV Jaguar. Znižujúca
sa zadná časť strechy ale môže naznačovať menej miesta na hlavu pre cestujúcich vzadu, takže uvidíme, aká bude realita.

Zboku vynikne štíhla línia, veľké kolesá
Zboku vynikne štíhla línia, veľké kolesá

Auto je vyrobené z hliníka, tenkej ocele a zliatin horčíka, preto váži pomerne málo – okolo 1,8 tony. Napriek kompaktnejším rozmerom má jeho batožinový priestor objem až 577 litrov, čim naznačuje, že bude aj prakticky využiteľným autom.

Spredu pôsobí vyváženým dojmom, pričom nechýba mohutný jaguárovský gril na maske chladiča, skrývajúci samozrejme aj najnovšie technológie ako napr. dištančný radar, ktoré nemôžu v aute danej kategórie chýbať. Predné – v prípade záujmu Matrix FULL LED – svetlomety však viac pripomínajú športový F-Type, ako väčšieho brata z rodiny SUV.

Za príplatok samozrejme môžete mať aj panoramatickú strechu, ktorá najmä pri bielej farbe krásne vynikne
Za príplatok samozrejme môžete mať aj panoramatickú strechu, ktorá najmä pri bielej farbe krásne vynikne

Zadok je naopak veľmi podobný F-Pace s typicky úzkymi LED koncovými svetlami
a rovnako ich podpisovým svietením. Veľké koncovky výfuku len dotvárajú už tak dynamický vzhľad a naznačujú dynamickosť auta.

Interiér ide v duchu súčasných Jaguárov a ponúka najnovšiu techniku, pričom môže byť vyvavený až 12,3 palcovým dotykovým displejom. Rovnako tu je možné vidieť spojenie
so športovým modelom F-Type, ktoré je jasné nielen z tvarov prístrojovej dosky, ale aj
z použitého voliča prevodovky, ktorý je takmer totožný s tým, ktoré používa F-Type
a nie je typicky kruhové, aké používajú ostatné modely značky. Novinkou bude head-up displej, v dnešnej dobe stále bežnejšie pripojenie auta na 4G sieť, ale určite poteší
aj 5 USB portov na pripojenie nielen USB, ale aj smartfónov.  E-Pace bude rovnako vybavený aj diaľkovým ovládaním auta InControl, prostredníctvom ktorého bude možné sledovať nastavenia a aktuálny stav vozidla.

Interiér rovnako pripomína coupé F-Pace a obsahuje najmodernejšie prvky vrátane head-up displeja a digitálneho prístrojového štítu
Interiér rovnako pripomína coupé F-Pace a obsahuje najmodernejšie prvky vrátane head-up displeja a digitálneho prístrojového štítu

Auto tiež ponúkne automatické parkovanie, detekciu chodcov, sledovanie dopravných značiek či situácie pred autom v križovatkách. Štandardne obsahuje tiež detekciu únavy vodiča, udržovanie v pruhoch ale tiež napr. airbag pre chodcov, ktorý sa ukrýva v kapote auta.

Čo sa týka pohonných jednotiek, E-Pace stavil na dvojlitrové turbomotory z rodiny Ingenium. Tie dieselové majú výkonové špičky naladené na 110, 132 a 177 kW, benzínové na 183 a 221 kW. Najsilnejší motor bude celkom dynamický – z 0 na 100 km/h mu to má trvať len 6,6 sekundy. Top verzie dostanú tiež pohon AWD a 9-stupňový automat
od ZF, základné budú predokolky so 6-stupňovým manuálom.

Auto má tiež systém Adaptive Dynamics, ktorý umožňuje nastaviť režimy Normal, Dynamic, Eco a Rain a prispôsobiť tak nastavenia motora, prevodovky a podvozka požiadavkám vodiča.

Veľmi sa tešíme, kedy sa začne E-Pace predávať aj na Slovensku a budeme si ho prípadne môcť vyskúšať. Rovnako predpokladáme, že jeho predaj bude úspešný a to vzhľadom
na jeho dizajn, širokú ponuku motorov, ale aj na cenu, ktorá by mohla začínať niekde okolo 30.000 EUR. A veríme, že raz príde aj poriadne nadupaná verzia so šesťvalcom z Jaguaru XE.

Zdroj: jaguar.com | Foto: jaguar.com

Hľadáte prácu? Skúste www.NovyJob.sk

Potrebujete nejakú službu? Skúste www.Sluzbomat.sk