Octavia má naozaj problém. Hyundai totiž predstavil svojho konkurenta pre tento etalón nižšej strednej triedy – i30 Fastback. Je síce menej štedrý v oblasti batožinového priestoru, avšak dizajnovo oveľa zaujímavejšia.

Hyundai chce byť najpredávanejšou ázijskou značkou v Európe. Aby sa ňou mohol stať, musí ponúkať kvalitné, atraktívne a praktické autá. Môžeme povedať, že kvalita áut Hyundai v posledných rokoch rapídne stúpla, čo dokazuje napríklad aj ich 5 ročná záruka. Rovnako ich reputácia a tiež technologický pokrok, čo zas ukazuje napríklad rozdiel medzi druhou a treťou generáciou i30. Čo sa týka atraktivity dizajnu, ten je skôr subjektívny,
ale praktickosť je silnou stránkou všetkých radov áut Hyundai. Rada i30 je v súčasnej
a minulej generácii ponúkaná ako praktická 5-dverová verzia hatchbacku a combi. Európania sú ale zvyknutí aj na tzv. liftbacky resp. fastbacky, ako napr. Octavia, ktorá
je veľmi obľúbeným modelom nielen u nás na Slovensku.

Hyundai mal v tejto kategórii svojho nepriameho konkurenta a to Elantru. V minulej generácii nebola veľmi obľúbená a to nielen pre jej úzky nakladací otvor batožinového priestoru, ktorý determinuje karoséria typu sedan, ale aj kvôli ponuke iba jedného motora, ktorou bola benzínová atmosféricka 1,6. Druhá generácia priniesla atraktívnejší dizajn, lepšiu výbavu a tiež diesel. Ale stále má neduh prvej generácie, malý nakladací otvor,
lebo je opäť sedan. Jej predajné čísla preto tiež netrhajú rekordy.

Zmeniť to má i30 Fastback. Auto, ktoré kombinuje praktickosť liftbacku s veľkým otvorom do batožinového priestoru a dynamickosť dizajnom svojej karosérie. Už prvé obrázky
a statické dojmy naznačujú, že dielo sa podarilo.

Najväčší rozdiel je samozrejme pri pohľade zozadu. Úplne iný je zadok, tvar koncových ako aj hmlových svetiel, zadný spojler ako aj blatníky vystupujúce viac do priestoru
Najväčší rozdiel je samozrejme pri pohľade zozadu. Úplne iný je zadok, tvar koncových ako aj hmlových svetiel, zadný spojler ako aj blatníky vystupujúce viac do priestoru

Auto má 4455 mm na dĺžku, čím je o 204 mm kratšie ako Octavia, čo na druhej strane pridáva na atraktivite dizajnu a manévrovateľnosti v úzkych priestoroch. Zároveň
je o 36 mm nižšie, ako Octavia, čo môže naznačovať menší priestor na hlavu cestujúcich,
ale to bude možné odmerať až počas testu. Auto má o 15% tvrdší podvozok oproti
5-dverovej verzii, čím Hyundai naznačuje športovejší charakter auta.

Oproti zákaladnej i30-tke je iná aj predná maska, ktorá má dynamickejší predný nárazník
a zahnuté predné denné LED svietenie, čo ho jednoznačne odlišuje od svojho súrodenca.

Profil i30 Fastback je nezameniteľný, iný je predný “gril,” nárazník ako aj svetlá denných LED reflektorov
Profil i30 Fastback je nezameniteľný, iný je predný “gril,” nárazník ako aj svetlá denných LED reflektorov

Fastbacku zároveň strecha smerom dozadu dynamicky klesá a zakončuje ju úplne nové pozadie, čo je vzhľadom na typ auta pochopiteľné – celkovo má Fastback o 25mm nižšie položenú strechu a o 5mm nižšie položený podvozok ako klasická i30. Máme dojem,
že celkovo sa dizajn zadnej časti auta inšpiroval coupé verziami terénnych modelov značky Mercedes – Benz, čo ale nie je a škodu. Výrazná je odtrhová hrana tvoriaca akýsi spojler
a tiež veľké zadné okno, ktoré určite prispeje k výhľadu z auta. Na obrázkoch je ale bez zadného stierača, tak veríme, že sa nebude veľmi špiniť alebo bude stierač aspoň
na želanie. Nakladacia hrana je podľa prvých snímkov pomerne vysoko, až prvé osobné skúsenosti tak ukážu, ako praktický je prístup do kufra.

Keď už sme pri kufri, ten nie je podľa prvých snímkov tak obrovský, ako má Octavia. Hyundai prekvapivo nezverejnil jeho objem, ale predpoklad je menej ako 500 litrov. Napriek tomu má pravidelný tvar a otvor na prevoz dlhých predmetov, čiže jeho využiteľnosť bude na vysokej úrovni. V každom prípade, ak niekto potrebuje naozaj veľký kufor, tak i30 ponúka kombi so 602 litrami miesta na batožinu.

Čo sa týka motorovej ponuky, ostáva prakticky rovnaká ako má i30 kombi a hatchback – základom bude litrový trojvalcový turbomotor s výkonom 88 kW a 172 Nm, nad ním stojí nový 1,4 litrový T-GDI motor so 103 kW a 242 Nm. Slabší má 6-stupňový manuál, väčší rovnakú manuálnu skriňu a doobjednať bude možné 7-stupňovú DCT automatickú prevodovku. Tá bude k dispozícii ako opcia k 6-stupňovému manuálu aj pre dieselové varianty 1,6 litrového CRDi motora s výkonom 81 a 100 kW a 300 Nm.

Interiér sa oproti štandardnej i30 nezmenil vôbec
Interiér sa oproti štandardnej i30 nezmenil vôbec

Samozrejmosťou budú aj bezpečnostné systémy na sledovanie únavy vodiča, aktívne autonómne brzdenie, udržanie auta v jazdnom pruhu ako aj možnosť mať FULL LED svetlá s automatickým prepínaním medzi diaľkovými a stretávacími svetlami, adaptívny tempomat či 8-palcový displej s možnosťou prepojenia so smartfónmi s iOS a android
či ich bezdrôtové nabíjanie.

Nižšia stredná trieda teda dostala novú konkurenciu a treba povedať, že minimálne
po dizajnovej stránke naozaj silnú. Tešíme sa na jej praktický test.

Zdroj: www.hyundai.news | Foto: www.hyundai.news

 

Hľadáte prácu? Skúste www.NovyJob.sk

Potrebujete nejakú službu? Skúste www.Sluzbomat.sk