INZERCIA: Od slávnostného uvedenia luxusného športiaku, ktorý je snom hádam každého z nás, ubehnú v septembri 2 roky. Profíci z talianskeho Maranello možno už potajme pracujú na novom dizajne, my sa však ešte stále nadchýname krásnou akustikou a pekelnou rýchlosťou 488-čky GTB.

Aj samotný názov prezrádza, že Superauto roku 2015, predstavuje dizajnérsky návrat k
legendárnej 308-ičke GTB z roku 1975. Číslo 488 označuje zdvihový objem každého valca
preplňovaného motoru a GTB v sebe ukrýva skratku Gran Turismo Berlinetta.

Najnovší model Ferrari prináša jedinečný výkon, z ktorého sa potešia nielen zdatní šoféri, ale aj nováčikovia. Ferrari 488 GTB je totiž ľahko ovládateľné aj menej skúsenými vodičmi.
O aerodynamický dizajn sa postaralo štúdio Ferrari Styling Centrum.

Výkonný motor, prekrásna akustika

Toto GTB-čko sa môže pochváliť najvýkonnejším motorom veľkosti 3902 cm 3 , vybaveným
dvojitým preplňovaním, ktoré má za následok nulové turbo oneskorenie a typicky pôvabnú
akustiku, s ktorou sa Ferrari majstri v roku 2015 naozaj pohrali. 488 GTB očarí aj svojím
inovatívnym aerodynamickým podvozkom.

Poďme sa pozrieť, čo v sebe toto nablýskané žihadlo skrýva. Osemvalcový vidlicový motor
má objem 3,9 litra pri 8000 otáčkach, našľapnúť sa dokáže na neuveriteľných 670 koní (492kW), pričom maximálna rýchlosť je 330 km/h. Pri jednotke a dvojke dosiahnete maximálny krútiaci moment 610 Nm, pri zaradení sedmičky sa potešíte 760 Nm.

Stovka za 3 sekundy

Ferrari 488 GTB váži 1370 kg a má 7-stupňovú prevodovku. Sto km/h dosiahne len za 3
sekundy, dvestovku za 8,3 sekundy. Rýchle štarty, bez ktorých by Ferrari nebolo jednoducho Ferrari, zvládnete vďaka Launch Controlu, drift v zákrutách si užijete pomocou druhej generácie systému Side Slipp Control (SSC-2). Divokú jazdu si tak môžu vyskúšať aj menej zdatní vodiči. Prudké zmeny smeru jazdy budú jemnejšie vďaka agnetoreologickým tlmičom. Najnovšie Ferrari má trakčný systém F1-Track a elektronický diferenciál E-Diff.

Zatiaľ čo jeho predchodca dostal od dizajnérov do vienka o niečo elegantnejší vzhľad, Ferrari 488 GTB je trochu drsnejšie. K tomu napomáhajú najmä žiabre po oboch stranách, ktoré sa starajú o výrazný prívod vzduchu do 8-valcového motora. Novší model je preto
dynamickejší, rýchlejší a dokonca spotrebuje aj o cca 2 litre menej ako predchodca Italia.

Superauto 2015

Veľkým krokom Ferrari je bezkľúčové štartovanie. Aj keď to v 21. storočí môže znieť ako
nonsens, Ferrari až do modelu 488 GTB poskytlo svojim majiteľom klasické štartovanie na
kľúčik, ktorý podľa názoru mnohých vyzeral obyčajne a až desivo lacno.

Vďaka svojmu prepracovanému dizajnu, výbornej aerodynamike a bezkonkurenčnej rýchlosti si Ferrari 488 GTB zaslúžilo od prestížneho magazínu TopGear ocenenie Superauto
2015 (The Supercar of the Year 2015). Aj keď sa mnohí neprajníci Ferrari oháňajú
nedostatočnou praktickosťou (nízke, dvojdverové, dvojosobák), my tvrdíme: vyhrať Ferrari
a spokojne odísť do dôchodku.

Foto: Ferrari.com

Hľadáte prácu? Skúste www.NovyJob.sk

Potrebujete nejakú službu? Skúste www.Sluzbomat.sk