Pred nedávnom ma oslovil kamarát v telefóne spôsobom. “Čau Miňo, máš čas?” Asi som zhruba vedel o čo ide, keďže som pred malou chvíľou čekoval jeho insta stories a všimol si, že sedí v úplné novom BMW. Až po príchode som zistil že sa jedná o najnovšiu, faceliftovanú, verziu X6 40d a jej 313 hrmených konských síl.

Keďže vlastním BMW radu 3 (F30) tak ma ergonómia, kvalita spracovania a funkčnosť až tak neprekvapili, naopak som bol šokovaný z jednej veci. Silné emócie. Opäť tie isté emócie, ktoré mám vždy keď sadám do svojej benzínovej trojkovej rady. Tie emócie, ktoré prežíva asi každá žena pri premiére 50 shades of grey… Vzrušenie, nadšenie, túžba poslať to do najbližšej šotoliny bez zapnutého ESP bokom napred. Aj keď samozrejme robustnosť (2,2 tony) a celková agilita auta nepustí. A okrem iného, je to SUV. Všetky technické údaje si nájdete na stránke importéra alebo dealera. Ja by som vám rad popísal svoje pocity.

S autom sme sa túlali 2 dni a využili sme všetky dostupné povrchy vzhľadom na ročné obdobie jar plus vozidlo bolo obuté na letnej sade 20 palcových pneumatík vzadu a 19 vpredu.

Po diaľnici sa X6 správa relatívne komfortne s množstvom asistenčných prvkov, ktoré vás nútia si nakúpiť v rannej trafike bulvárne plátky a samozrejme kávu so sebou. Otázka je, či majiteľov X6 zaujíma bulvár?! Už len stačí aktivovať adaptívny tempomat s odstupom 200m pred vami idúcim vozidlom, nacvakať 130km/h na krásnom displeji s voľbou jazdných režimov, btw: milujem tie červene budíky v režime sport, a polospánok sa môže začať. Skoro autonómnym autám až tak moc nerozumiem. Nemal by sa predsa šofér sústrediť počas svojej celej jazdy 100 percentne na šoférovanie a spoliehať sa len na svoje schopnosti? Mám trochu pocit, že všetky aktívne prvky bezpečnosti odvádzajú vodiča od pozornosti. Možno Elon Musk by ma vedel presvedčiť.

BMW X6 Display

Som petrolhead telom aj dušou, diaľnice sú pre mňa nuda, cesty prvej a druhej triedy s obmedzeniami utrpenie. Milujem F1, rally, okruhy, závody v akejkoľvek forme. Môj autíčkarský inštinkt nás po chvíli zaviedol do krásnych lesov na Záhorí. Hovorím, toto je presne to, čo s X6 po dlhej a únavnej služobnej ceste potrebujete. Trochu sa odviazať, pretransformovať ležérny posed za volantom na vzburu. Preliať vlastné DNA s nemeckým 313 koňovým parníkom. Áno, bavíme sa stále presne o 2,2 tonovom SUV so zrýchlením z 0-100km/h za 5,8 sekundy! Krútiaci moment je pozoruhodný ako voľba nášho prezidenta jazdiť IC-čkom do Popradu. Neuveriteľných 630Nm pri 1500-2500 otáčok.

Na doslova zmiešanom povrchu (asfalt, piesok, štrk, bahno) sa auto správa v ostrom režime ako stádo vypustených kobýl. Je to ródeo v pravom a dobrom slova zmysle. ESP bliká intenzitou letiacej kométy a máte čo robiť, aby vám zostalo spodné prádlo suché. Xdrive funguje citlivo občas až precitlivelo, vzhľadom na spomínané ródeo sme boli radi, že nás auto neposlalo hlboko do lesa. Každopádne to bola zábava. Za jazdné vlastnosti preto 1+.

Čo sa týka miest na sedenie, ako šofér a spolujazdec, si určíte nebudete sťažovať. Ako sediaci vzadu budete mať problém len s jednou vecou a to je vystupovanie a nastupovanie. Polomer otváranie dverí je veľmi malý a odporúčam si dokúpiť nejakú špeciálnu ochranu na vaše nohavice. Budete si ich musieť oprašovať od špiny veľmi často…

S poslednou faceliftovanou generáciou BMW X6 40d Xdrive M paket som relatívne spokojný, vzhľadom na jeho skoro 10 ročné pôsobenie na trhu by si jeden myslel, že už nie je kam sa posúvať, ale predsa je. S cenovkou testovanej verzie necelých 70000€ ma presvedčil, že sa oplatí investovať, ale ako pravého petrolheada moju dušu ukojí ledva na 80 percent.

 

Hľadáte prácu? Skúste www.NovyJob.sk

Potrebujete nejakú službu? Skúste www.Sluzbomat.sk